Προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ

Προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ

Προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ – makemyweb.gr

Η προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή ανάπτυξης τόσο για μικρές όσο και μεγάλες επιχειρήσεις. Η δημιουργία ενός νέου προϊόντος ή μιας υπηρεσίας σίγουρα είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. Ωστόσο από μόνη της δεν αρκεί για να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού αποτελεί μόνο το μισό μέρος της δουλειάς. Το άλλο μισό είναι φυσικά η προώθηση στο ενδιαφερόμενο κοινό, προκειμένου να βρεθούν και οι υποψήφιοι πελάτες.

Με ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να στρέφονται στην online προώθηση προϊόντων, σίγουρα ο ανταγωνισμός αυξάνεται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι στο παρελθόν. Δεν νοείται λοιπόν επιχείρηση που να μην εκμεταλλεύεται το διαδικτυακό μάρκετινγκ και την προώθηση των προϊόντων της στο διαδίκτυο. Ωστόσο μια λανθασμένη στρατηγική προώθησης, μπορεί να καταλήξει σε απώλεια χρημάτων χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Το παν στην επιτυχία της στρατηγικής που θα εφαρμόσετε είναι η εύρεση της πιο αποδοτικής μεθόδου, η οποία θα καταστεί επιτυχημένη βάση των χαρακτηριστικών της δικής σας επιχείρησης. Όσο πιο στοχευμένη είναι η προώθηση προϊόντων στο ίντερνετ, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η επιστροφή της επένδυσής σας.

Προκειμένου λοιπόν να σας γλιτώσουμε από περιττά έξοδα και να σας βοηθήσουμε να προωθήσετε αποτελεσματικά τα προϊόντα σας στο ίντερνετ, ετοιμάσαμε έναν πλήρη οδηγό με όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστείτε.

Πως να προωθήσω τα προϊόντα μου;

Τα τελευταία χρόνια, έντονο θέμα συζήτησης αποτελεί το είδος της διαφήμισης (ψηφιακή ή συμβατική) που επιφέρει τα σημαντικότερα αποτελέσματα για μια επιχείρηση. Η αλήθεια είναι ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ διαρκώς κερδίζει έδαφος έναντι της συμβατικής διαφήμισης σε ραδιόφωνο, τηλεόραση ή έντυπα.

Ειδικότερα, τα πράγματα δεν δείχνουν και τόσο καλά για τις συμβατικές μεθόδους προώθησης προϊόντων, με τα κανάλια, τις εφημερίδες και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς ολοένα να μειώνουν τα έσοδά τους. Μάλιστα, η τελευταία πενταετία θα λέγαμε ότι άλλαξε ριζικά το σκηνικό, με το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων να στοχεύουν περισσότερο στο ψηφιακό μάρκετινγκ και την προώθηση προϊόντων στο ίντερνετ.

Πέραν του μεγαλύτερου κοινού στόχευσης, το διαδίκτυο αποτελεί αδιαμφισβήτητα τον καλύτερο τρόπο προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών. Ο κυριότερος λόγος είναι ότι σας δίνει την δυνατότητα να προσεγγίσετε το κοινό που ενδιαφέρεται πραγματικά για τις παροχές της επιχείρησής σας. Με μία λέξη, η διαφήμιση στο ίντερνετ είναι «στοχευμένη».

Πως να διαφημίσω ένα προϊόν

Η διαφήμιση προϊόντων, είτε πρόκειται για το ίντερνετ ή οπουδήποτε αλλού, απαιτεί αρκετή μελέτη και ανάλυση αρκετών παραγόντων. Εάν γίνει βιαστικά και χωρίς μια ολοκληρωμένη στρατηγική, τότε κατά πάσα πιθανότητα δεν θα οδηγήσει στην επίτευξη των στόχων που έχετε θέσει. Προκειμένου να εξασφαλιστούν τα βέλτιστα αποτελέσματα, θα πρέπει να προβείτε σε έναν σύνολο ενεργειών που θα δούμε παρακάτω.

Ανάλυση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας

Όταν έχετε σκοπό να προωθήσετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στο διαδίκτυο, θα πρέπει πρώτα να έχετε προβεί στην λεπτομερή ανάλυσή του. Θα πρέπει δηλαδή να γνωρίζεται καλά το προϊόν σας, τι πλεονεκτήματα θα προσφέρει στον χρήστη και γιατί θα πρέπει να το επιλέξει ένας αγοραστής. Η προώθηση προϊόντων στο ίντερνετ πρέπει πάντοτε να τονίζει τα θετικά στοιχεία του προϊόντος σας, προκειμένου να καταφέρει να πείσει τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Μελέτη του ανταγωνισμού

Αφού κατανοήσετε τα δυνατά σημεία του προϊόντος σας, θα πρέπει φυσικά να προβείτε και στην μελέτη του ανταγωνισμού. Τι προϊόντα προσφέρουν οι ανταγωνιστές σας; Τι διαφημίσεις επιλέγουν; Ποια στοιχεία κάνουν το δικό σας προϊόν να ξεχωρίζει από το δικό τους; Οι απαντήσεις στις συγκεκριμένες ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε και την καλύτερη δυνατή στρατηγική, τονίζοντας στο υποσυνείδητο του καταναλωτή, τους λόγους για τους οποίους το προϊόν σας είναι καλύτερο από των ανταγωνιστών σας.

Ανάλυση του καταναλωτικού κοινού.

Το επόμενο φυσικά βήμα, είναι η μελέτη του καταναλωτικού κοινού στο οποίο στοχεύουν τα προϊόντα σας. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κατανοήσετε τα ενδιαφέροντα του κοινού σας, τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τα πράγματα και γενικά τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο. Σίγουρα, ένα ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% των καταναλωτών επιλέγουν το ίντερνετ για τις αγορές τους. Ποια προϊόντα όμως επιλέγουν τελικά και για ποιο λόγο;

Να είστε μοναδικοί και δημιουργικοί

Μην προσπαθείτε να αντιγράψετε τους ανταγωνιστές σας ή μεγάλες επωνυμίες. Το κοινό δεν πρέπει να συγχέει την επωνυμία σας με κάποια άλλη, αλλά να την θυμάται για τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά. Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιστικές σας καμπάνιες, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και κάθε άλλο στοιχείο που αντιπροσωπεύει την επωνυμία σας, θα πρέπει να είναι μοναδικό. Μην φοβάστε να καινοτομήσετε και να πρωτοτυπήσετε. Πρέπει να είστε δημιουργικοί και να παρέχετε στο κοινό σας κάτι που δεν θα βρει αλλού.

Επικεντρωθείτε σε έναν στόχο τη φορά

Ο καθένας θα ήθελε να αυξήσει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας του, να κερδίσει εγγραφές στο newsletter και αρκετούς ακολούθους στα κοινωνικά δίκτυα και φυσικά να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις του. Ωστόσο δεν γίνεται να επιτευχθούν όλα αυτά με μία μόνο διαφήμιση. Κάθε διαφήμιση θα πρέπει να αποσκοπεί σε έναν συγκεκριμένο στόχο. Ο στόχος αυτός θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της δικής σας επιχείρησης. Εάν επιθυμείτε την επίτευξη περισσότερων στόχων, θα πρέπει να δημιουργήσετε και περισσότερες προωθητικές ενέργειες.

Επαναλάβετε τις επιτυχημένες στρατηγικές προώθησης προϊόντων στο ίντερνετ

Όταν δείτε ότι μια στρατηγική αποδίδει, καλό θα ήταν να την επαναλάβετε.  Το μεγαλύτερο ποσοστό των εταιρειών, μόλις καταλήξουν σε μια αποτελεσματική στρατηγική για την προώθηση προϊόντων στο ίντερνετ, την εφαρμόζουν για αρκετό καιρό. Μέχρι δηλαδή να διαπιστώσουν ότι τα αποτελέσματα μειώνονται και δεν εξυπηρετούν πλέον τον σκοπό τους.

Τρόποι προώθησης προϊόντων

Αφού έγιναν κατανοητά όλα τα ανωτέρω, ήρθε η ώρα να ξεκινήσει ο σχεδιασμός της στρατηγικής που θα εφαρμόσετε. Οι τρόποι προώθησης προϊόντων είναι πάρα πολύ και σίγουρα δεν είναι εύκολο να τους αξιοποιήσετε όλους. Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική και πρέπει να επικεντρωθεί στους τρόπους που της επιφέρει και την καλύτερη απόδοση.

Τρόποι προώθησης προϊόντων

Προκειμένου όμως να καταλήξετε στους πιο αποτελεσματικούς για τα δικά σας προϊόντα, σίγουρα θα χρειαστούν αρκετές δοκιμές. Οι δημοφιλέστεροι τρόποι διαφήμισης προϊόντων είναι:

Διαφήμιση στα social media

Η διαφήμιση στα social media αποτελεί θα λέγαμε τον καλύτερο τρόπο προώθησης προϊόντων στο διαδίκτυο. Όπως έχουμε αναλύσει και στο παρελθόν, η διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα παρέχει έναν στοχευμένο και οικονομικό τρόπο για να προωθήσετε τα προϊόντα σας. Ανάλογα με τα μοναδικά χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας, έχετε την δυνατότητα να αξιοποιήσετε μια πληθώρα επιλογών.

Σίγουρα οι δύο κορυφαίοι τρόποι προώθησης στα κοινωνικά δίκτυα να είναι το Facebook και το Instagram. Και η αλήθεια είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των διαφημιζόμενων επικεντρώνεται στα δύο αυτά δίκτυα. Ωστόσο οι επιλογές είναι πολύ περισσότερες και αν τις αξιοποιήσετε σωστά, μπορεί να δείτε τεράστια αύξηση στις πωλήσεις σας.

Μερικές εξαιρετικές επιλογές που σίγουρα αξίζουν μια έρευνα είναι το twitter, το Linkedin εάν τα προϊόντα σας απευθύνονται σε επαγγελματίες, το Pinterest και φυσικά το TikTok το οποίο αποτελεί το trend της φετινής χρονιάς.

Πληρωμένη προώθηση προϊόντων στην Google

Η Google έχει αναπτύξει έναν νέο τρόπο προώθησης προϊόντων, με τον οποίο δίνει την δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προωθήσουν τα προϊόντα τους στα οργανικά αποτελέσματα. Οι διαφημίσεις αγορών, όπως τις ονομάζει η google, σας επιτρέπουν να προβάλετε αυτόματα όλα τα προϊόντα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος όταν οι χρήστες αναζητούν σχετικά προϊόντα.  Η χρέωση στις διαφημίσεις αγορών της Google γίνεται με τον αριθμό των κλικ που δέχονται τα προϊόντα σας.

Φυσικά, για να εκμεταλλευτείτε την συγκεκριμένη μέθοδο, η κατασκευή eshop είναι απαραίτητη. Ωστόσο η ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι απαραίτητη σε κάθε στρατηγική προώθησης των προϊόντων σας, αφού θα εξασφαλίσει άμεσες μετατροπές – πωλήσεις

Προώθηση προϊόντων στα οργανικά αποτελέσματα της Google

Ή προώθηση προϊόντων στο ίντερνετ, όπως είναι λογικό δεν απαιτεί απαραίτητα την δημιουργία διαφημίσεων. Ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθήσετε τα προϊόντα σας είναι στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Η συγκεκριμένη μέθοδος απαιτεί την προώθηση ιστοσελίδας με SEO, η οποία και θα βοηθήσει τα προϊόντα σας να εμφανίζονται στην κορυφή των αναζητήσεων.

Ο συγκεκριμένος τρόπος προώθησης, αν και μακροπρόθεσμος, θα σας επιφέρει τεράστια και κυρίως μόνιμα αποτελέσματα. Εάν εξασφαλιστεί η βελτιστοποίηση όλων των παραγόντων που επηρεάζουν τις κατατάξεις του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στις μηχανές αναζητήσεις, θα δείτε ότι και τα προϊόντα σας θα αρχίσουν να εμφανίζονται σε πολύ περισσότερες αναζητήσεις.

Εγγραφή στις μηχανές σύγκρισης προϊόντων (Skroutz και BestPrice)

Η διασύνδεση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος με τις μηχανές αναζήτησης προϊόντων, είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος να προωθήσετε τα προϊόντα σας στο ίντερνετ και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Ο τρόπος λειτουργίας τόσο του Skroutz  όσο και του BestPrice και των υπόλοιπων παρόμοιων μηχανών, είναι περίπου ο ίδιος. Αφού γίνει η κατάλληλη ρύθμιση ενός αρχείο xml, τα προϊόντα σας προβάλλονται αυτόματα στην εκάστοτε κατηγορία.

Αν και οι δύο αυτές πλατφόρμες είναι οι πιο δημοφιλείς, ολοένα και περισσότερες ιστοσελίδες εντάσσουν παρόμοιες λειτουργίες. Μια επίσης ανερχόμενη υπηρεσία για την αυτόματη προώθηση των προϊόντων σας, είναι οι αγγελίες του Car.gr. Αν και πλατφόρμα για αγοροπωλησίες οχημάτων, έχει δημιουργήσει μια ξεχωριστή ενότητα με τον τίτλο «Μικρές Αγγελίες» όπου προσφέρει την δυνατότητα σε επαγγελματίες να παρέχουν ένα αρχείο xml με τα προϊόντα τους ώστε να προβάλλονται αυτόματα.

Προώθηση προϊόντων στο εξωτερικό

Ανάλογα με το είδος των προϊόντων σας και την αγορά στην οποία στοχεύουν, είναι πολύ πιθανόν να σας ενδιαφέρει και η προώθηση προϊόντων στο εξωτερικό. Σίγουρα η στόχευση κοινού που δεν μιλάει την ίδια γλώσσα να απαιτεί μεγαλύτερη εμπειρία και περισσότερη έρευνα. Ωστόσο τα αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει σίγουρα δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα.

Με απλά λόγια, σας ανοίγεται μια μεγάλη πόρτα η οποία οδηγεί σε πολύ μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό. Η προώθηση των προϊόντων σας στο εξωτερικό, απαιτεί πάνω κάτω την ίδια προσέγγιση όπως και σε κάθε άλλη μορφή προώθησης προϊόντων στο ίντερνετ.

Προώθηση προϊόντων στο εξωτερικό

Εγκατάσταση επιπρόσθετης γλώσσας στην ιστοσελίδα ή το eshop σας

Το πρώτο και βασικότερο βήμα, είναι η προσαρμογή της ιστοσελίδας σας σε διαφορετική γλώσσα. Σε γενικές γραμμές, εάν τα προϊόντα σας απευθύνονται σε όλες τις χώρες του εξωτερικού, η χρήση της αγγλικής γλώσσας στην ιστοσελίδα σας είναι και η καλύτερη επιλογή. Εάν ωστόσο στοχεύετε σε συγκεκριμένη χώρα, τότε καλό θα ήταν να εντάξετε την γλώσσα που χρησιμοποιεί το κοινό στην χώρα αυτή.

Πιθανόν κατά την αρχική κατασκευή ιστοσελίδας της επιχείρησής σας, να μην είχατε εντάξει κάποια επιπρόσθετη γλώσσα. Ωστόσο κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα από μια έμπειρη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων. Εάν ενδιαφέρεστε για κάτι τέτοιο, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας ώστε να αναλάβουμε την εγκατάσταση επιπλέον γλώσσας στην ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα άμεσα και με τον βέλτιστο τρόπο.

Ανάλυση του ανταγωνισμού και του καταναλωτικού κοινού

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ απαιτεί την κατανόηση των προϊόντων σας, την μελέτη του ανταγωνισμού και την ανάλυση του καταναλωτικού κοινού. Κάτι τέτοιο φυσικά ισχύει και για την προώθηση προϊόντων στο εξωτερικό, με την μόνη διαφορά ότι όλα τα στατιστικά δεδομένα που θα συλλέξετε θα πρέπει να επικεντρώνονται στην αγορά που θέλετε να απευθυνθείτε.

Εύρεση του πιο αποδοτικού τρόπου διαφήμισης

Το τελευταίο βήμα φυσικά αποτελεί την εύρεση του μέσου που θα χρησιμοποιήσετε για την προώθηση των προϊόντων σας στην ξένη αγορά. Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε, είναι ότι ανάλογα με την χώρα στόχευσης, η χρήση των κοινωνικών δικτύων μπορεί να διαφέρει.

Σε κάποιες χώρες το twitter είναι πολύ δημοφιλέστερο από το Facebook, ενώ υπάρχουν και ορισμένες χώρες που έχουν μπλοκάρει κάποια κοινωνικά δίκτυα. Καλό λοιπόν θα ήταν να διεξάγετε μια λεπτομερή έρευνα στο τι επιλέγει το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών για την αναζήτηση των αγορών τους.

Μάλιστα, η αξιοποίηση των ιστοσελίδων αγορών όπως το ebay και το Amazon μπορεί να βοηθήσουν σε τεράστιο βαθμό τις πωλήσεις σας στο εξωτερικό. Ωστόσο η σωστή προσέγγιση είναι απαραίτητη προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι συγκεκριμένες πλατφόρμες.

Προώθηση προϊόντων πως γίνεται

Εν κατακλείδι, η προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ μπορεί να γίνει με αρκετούς τρόπους. Ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της επιχείρησής σας, καθώς επίσης και τους στόχους που έχετε θέσει, θα εξαρτηθεί και η τελική επιλογή προώθησης.

Σε κάθε περίπτωση, ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός μιας στρατηγικής είναι απαραίτητος προτού προχωρήσετε στο επόμενο βήμα. Φυσικά, η αποτελεσματική διαφήμιση στο ίντερνετ δεν είναι πάντοτε όσο εύκολη φαντάζει. Απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, εμπειρία και φυσικά μια προσεκτική προσέγγιση. Εάν οι κινήσεις σας γίνουν βεβιασμένα, τότε το πιθανότερο είναι να μην δείτε τα επιθυμητά αποτελέσματα καθώς και να δαπανήσετε αρκετά υψηλά ποσά.

Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αποτελεσματικά η προώθηση προϊόντων μέσω ίντερνετ, είναι να ανατεθεί σε μια έμπειρη εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαδικτυακού μάρκετινγκ. Ένας έμπειρος internet marketer είναι σε θέση να σχεδιάσει και να αναπτύξει μια αποτελεσματική διαφήμιση, με το ελάχιστο κόστος και το μέγιστο ποσοστό επιστροφής της επένδυσής σας.

Εάν ενδιαφέρεστε και εσείς να προωθήστε τα προϊόντα σας στο ίντερνετ, τόσο στην ελληνική όσο και την ξένη αγορά, δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας. Οι έμπειροι digital marketers της εταιρείας makemyweb, είναι σε θέση να υλοποιήσουν μια πλήρως αποδοτική προώθηση των προϊόντων σας, με τον καλύτερο τρόπο.

«Μιλήστε μας για τους δικούς σας στόχους και αφήσετε την εμπειρία και την εξειδίκευσή μας να απογειώσουν τις πωλήσεις σας και την αύξηση της αναγνωσιμότητας της επιχείρησής σας.»

Scroll to Top