Μάθετε τι ισχύει και τι όχι για το SEO

Συγκεντρώσαμε τους μεγαλύτερους μύθους για το SEO καθώς και τι πραγματικά ισχύει

seo 2019 μύθοι και αλήθειες

Πώς να κάνω SEO το 2022 – Μύθοι και αλήθειες

Η κατάταξη στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google και των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης, αποτελεί μια σημαντική αποστολή για κάθε επιχείρηση.

Είναι λογικό λοιπόν ότι η ζήτηση για υπηρεσίες SEO το 2022 έχει αυξηθεί ραγδαία κάτι που φυσικά συνεπάγεται και την αύξηση τους κόστους του.

Αρκετός κόσμος γνωρίζει σχετικά με την βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, το γνωστό SEO, ωστόσο θέλουν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μυστικά τους, τους μύθους και τις αλήθειες καθώς και τις στρατηγικές που επιφέρουν εγγυημένα αποτελέσματα.

Αυτή τη στιγμή, το Search Engine Optimization αποτελεί ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα του διαδικτύου. Με μια απλή αναζήτηση στην Google θα δείτε ότι επικρατεί μια μεγάλη σύγχυση γύρω από το κομμάτι αυτό, με τον καθένα να μιλάει βάση δικών του εμπειριών και αποτελεσμάτων.

Αν σκεφτεί κανείς επίσης ότι η εικόνα που έχει δώσει η Google για τους παράγοντες που επηρεάζουν τα αποτελέσματα αναζήτησής της δεν είναι αρκετά σαφής, τότε είναι λογικό να εμφανίζονται αρκετοί μύθοι γύρω από το SEO 2022.

Προκειμένου να διαλευκάνουμε λίγο το τοπίο, συγκεντρώσαμε τους μεγαλύτερους μύθους για το SEO καθώς και τι πραγματικά ισχύει.

μύθοι γύρω απο το SEO

Οι πιο συχνοί μύθοι γύρω από το SEO το 2022

1. Το SEO έχει «πεθάνει»

Ο πρώτος και σημαντικότερος μύθος γύρω από το SEO το 2022 είναι το ίδιο το SEO.

Ακούμε αρκετά συχνά ότι το SEO έχει πεθάνει και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επενδύσει σ’ αυτό. Ειδικά όταν μπορεί να προωθήσει την επιχείρησή του με στοχευμένες διαφήμισης τόσο στην Google όσο και στα κοινωνικά δίκτυα.

Η αλήθεια όμως είναι, ότι όσο υπάρχουν μηχανές αναζήτησης το SEO ζει και βασιλεύει!

Τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα. Όταν ένας χρήστης αναζητά μια λέξη κλειδί στις μηχανές αναζήτησης, τα αποτελέσματα που θα λάβει είναι βελτιστοποιημένα για την συγκεκριμένη λέξη κλειδί.

Και οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν πάντα 10 μόνο αποτελέσματα σε κάθε σελίδα. 10 αποτελέσματα στην πρώτη σελίδα. Και είναι αποδεδειγμένα στατιστικά, ότι οι χρήστες του διαδικτύου, ότι κι αν ψάχνουν σταματούν την έρευνα στις πρώτες 1-2 σελίδες.

Χωρίς SEO ιστοσελίδας πως θα βρεθεί η ιστοσελίδα σας στις πρώτες σελίδες της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης;
Μόνο με την προώθηση ιστοσελίδας μπορεί να κατακτήσει ένα site υψηλές θέσεις κατάταξης και να παραμείνει εκεί για καιρό.

Διαφορετικά, πρέπει να βάζετε βαθιά το χέρι στην τσέπη σε καθημερινή βάση και να πληρώνετε διαφημίσεις Google, που και πάλι όμως αυτό δεν αρκεί. Δε σημαίνει ότι θα εμφανίζεται η δική σας, αφού ο αριθμός διαφημίσεων είναι συγκεκριμένος και σίγουρα δε μπορείτε να το κάνετε συνέχεια.

Το SEO – Search engine optimization παραμένει λοιπόν ζωντανό και μια από τις καλύτερες στρατηγικές διαδικτυακού μάρκετινγκ.

Ωστόσο οι αλλαγές στον αλγόριθμο των μηχανών αναζήτησης απαιτεί και την προσαρμογή των τεχνικών του SEO ώστε να συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις του νέου αλγορίθμου.

Αυτός είναι και ο λόγος που αρκετοί υποστηρίζουν ότι το SEO έχει πεθάνει. Δηλαδή η αδυναμία προσαρμογής τους στα νέα δεδομένα των μηχανών αναζήτησης και η αποτυχία της στρατηγικής τους.

2. Το SEO αποτελεί μια διαδικασία που χρειάζεται να γίνει μια φορά

Προκειμένου να κατανοήσουμε περισσότερο τη σημασία του συγκεκριμένου μύθου θα σας δώσουμε δύο παραδείγματα.

Στο πρώτο παράδειγμα εφαρμόσαμε όλες τις σύγχρονες και white hat τεχνικές του SEO σε μια ιστοσελίδα για έναν μήνα αλλά παρόλα αυτά δεν απέδωσε κάποιο αξιόλογο αποτέλεσμα και διακόπηκε η καμπάνια.

Στο δεύτερο παράδειγμα έχουμε μια ιστοσελίδα η οποία μετά από έναν μήνα SEO απέδωσε αποτελέσματα και εμφανίστηκε στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης οπότε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα σταματήσαμε και εδώ την καμπάνια μας.

Και στις δύο περιπτώσεις η διακοπή της εκστρατείας SEO αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που θα μπορούσε να κάνει μια επιχείρηση.

Το SEO ιστοσελίδας δεν είναι μια μαγική διαδικασία που σε φέρνει στην κορυφή της Google.

Απαιτεί συνεχής δουλειά προκειμένου όχι μόνο να επιφέρουμε τα αποτελέσματα που επιθυμεί ο πελάτης αλλά και να τα διατηρήσουμε.

Στο πρώτο λοιπόν παράδειγμα που τα αποτελέσματα δεν ήταν ικανοποιητικά, θα χρειαστούν περισσότερες βελτιστοποιήσεις και μια διαφορετική προσέγγιση της εκστρατείας.

Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη μιας ιστοσελίδας με κυριότερους την δυσκολία της λέξης κλειδιού βάση του ανταγωνισμού.

Για το λόγο αυτό μια διακοπή της καμπάνιας θα μας οδηγούσε πάλι στο μηδέν

Από την άλλη μεριά, στο δεύτερο παράδειγμά μας, παρόλο που η επιτυχία ήρθε γρήγορα δεν θα πρέπει να υπάρχει καθησυχασμός. Οι μηχανές αναζήτησης συνεχώς ενημερώνονται και οι ανταγωνιστές σας συνεχώς προσπαθούν να σας ξεπεράσουν.

Εάν λοιπόν διακόψετε την καμπάνια seo που σας έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα, πολύ σύντομα θα δείτε την ιστοσελίδα σας να πέφτει θέσεις.

Η πτώση φυσικά οφείλεται στις παρακάτω αιτίες:

  • Μη συχνή ενημέρωση του ποιοτικού και βελτιστοποιημένου περιεχομένου.
  • Συνέχιση καμπάνιας SEO από τους ανταγωνιστές σας.
  • Ενημέρωση αλγορίθμου των μηχανών αναζήτησης.

Όπως καταλαβαίνεται λοιπόν, το SEO δεν μπορεί να εφαρμοστεί μόνο μια φορά.

SEO κόστος

3. Οι στρατηγικές του SEO είναι αρκετά ακριβές

Ένας επίσης μεγάλος μύθος αφορά το κόστος για μια καμπάνια του SEO.

Το κόστος για μια ολοκληρωμένη στρατηγική SEO δεν είναι ούτε μεγάλο αλλά ούτε και μικρό. Είναι μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί σίγουρα αρκετό χρόνο και χρήμα προκειμένου να εξασφαλίσετε υψηλές θέσεις για την ιστοσελίδα σας.

Αναλογιστείτε ότι όπως εσείς, έτσι και αρκετές άλλες επιχειρήσεις θέλουν την πρώτη θέση της Google.

Αυτομάτως δημιουργείτε ένας αγώνας μεταξύ των εταιρειών SEO για το ποιος θα φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα στον πελάτη τους.

Κατά συνέπεια, αναλογιζόμενοι την φύση των υπηρεσιών SEO, την δυσκολία και τον χρόνο που πρέπει να καταβάλει κάποιος για να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, το κόστος δεν είναι υψηλό.

Και ας σκεφτούμε και τα οφέλη που θα φέρει στην επιχείρησή σας αφού μια επένδυση στο Search engine optimization θα σας επιφέρει και μεγάλο κέρδος μακροπρόθεσμα.

Καλό θα ήταν στο σημείο αυτό να αναφέρουμε τις εταιρείες που σας υπόσχονται εγγυημένα αποτελέσματα με πολύ μικρό κόστος.

Συνήθως πίσω από τις πολύ χαμηλές τιμές των υπηρεσιών αυτών κρύβεται είτε μια οικονομική προσφορά για τον πρώτο μήνα μόνο, είτε άτομα που δεν διαθέτουν ούτε τις κατάλληλες γνώσεις ούτε την εμπειρία για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της αγοράς.

Περιεχόμενο ιστοσελίδας

4. Στόχος είναι η πρώτη θέση

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει ισχυρή σχέση ανάμεσα στην θέση που καταλαμβάνει μια ιστοσελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης με τα ποσοστά των κλικ που γίνονται σε αυτή, η κατάταξη της πρώτης θέσης δεν πρέπει να είναι ο κύριος στόχος.

Πρώτα απ’ όλα η πρώτη θέση δεν είναι τόσο εύκολο να επιτευχθεί και καμία εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων και παροχής υπηρεσιών SEO δεν μπορεί να την εγγυηθεί.

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι ο μέσος χρήστης του διαδικτύου προτιμάει να επιλέξει τα τρία πρώτα αποτελέσματα στην Google.

Κατά συνέπεια ένας ρεαλιστικός στόχος που θα πρέπει να θέσετε είναι η κατάληψη μιας από τις τρεις πρώτες θέσεις.

Αυτό που θα πρέπει όμως να προσέξουμε είναι ότι η κατάταξη στην Google δεν είναι το παν. Οι πρώτες θέσεις δεν εξασφαλίζουν πάντα και την μεγαλύτερη επιτυχία.

Υποθετικά, μπορείτε να βγείτε στις πρώτες θέσεις της Google με αρκετές λέξεις κλειδιά.

Ωστόσο εάν η λέξη αυτή δεν είναι αντιπροσωπευτική προς την ιστοσελίδα σας και το περιεχόμενό της το μόνο που θα καταφέρετε είναι να λάβετε επισκέπτες που θα αποχωρήσουν άμεσα από την ιστοσελίδα σας χωρίς κάποια μετατροπή (π.χ να σας καλέσουν στο τηλέφωνο).

Η αλήθεια λοιπόν στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι ότι ο στόχος μιας επιτυχημένης καμπάνιας SEO είναι η τριάδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης και πάντοτε με σχετικές και αντιπροσωπευτικές λέξεις κλειδιά. Μόνο έτσι θα εξασφαλίσετε μεγάλη επισκεψιμότητα που θα προσφέρει και αρκετές μετατροπές.

social signals

5. Τα social signals δεν έχουν καμία αξία για το SEO

Έχουν υπάρξει αρκετές διαμάχες σχετικά με το πόσο τα κοινωνικά σήματα αποτελούν έναν παράγοντα που επηρεάζει τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Τελικά όμως τι πραγματικά ισχύει και τι όχι για τα κοινωνικά δίκτυα;

Η αλήθεια είναι ότι τα κοινωνικά σήματα από Facebook, twitter κλπ δεν είναι άμεσα συνδεδεμένα με το SEO και τα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχουν καμία αξία για το SEO. Το γεγονός ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν υπολογίζουν τα tweets, τα likes και τους followers ως παράγοντα κατάταξης αναζήτησης είναι αλήθεια.

Ωστόσο, η δραστηριότητα στα social media μπορεί να επηρεάσει έμμεσα τις προσπάθειες SEO σας.

Τα social signals αποτελούν μια ένδειξη ότι η ιστοσελίδα σας προσφέρει ποιοτικό περιεχόμενο στους επισκέπτες της και για αυτόν το λόγο κάνουν Like και share.

Αυτό φυσικά θα οδηγήσει στην αναδημοσίευση του περιεχομένου σας και την δημιουργία backlinks που σίγουρα θα συμβάλουν στην βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων σας στην Google και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης.

κείμενα SEO

6. Μύθοι του SEO σχετικά με το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας

Η σημασία του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας είναι καθοριστικό παράγοντας για το SEO.

Σίγουρα το ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες του SEO. Το κείμενο, χαρακτηρίζεται ο βασιλιάς του SEO και όχι άδικα.

Ωστόσο και στο συγκεκριμένο κομμάτι θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.

Αρκετός κόσμος υποστηρίζει ότι ένα κείμενο μεγάλου μεγέθους με χρήση των στοχευμένων λέξεων κλειδιών είναι αρκετό για να βγει ψηλά στην Google.

Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει γιατί έτσι θα βλέπαμε στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων μόνο κατεβατά κείμενα και άρθρα.

Το περιεχόμενο θα πρέπει να μην είναι ούτε πολύ μικρό ούτε πολύ μεγάλο.

Και πως μπορεί κανείς να κρίνει εάν το μέγεθος του κειμένου είναι σωστό;

Μα φυσικά γράφοντας μόνο ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο ανεξαρτήτου μεγέθους.

Εάν ένα περιεχόμενο είναι μικρό αλλά λόγω της θεματολογίας του δεν είναι εφικτό να γραφτούν πολλές λέξεις, τότε η φόρτωσή του με περιττές πληροφορίες μόνο αρνητικά αποτελέσματα θα έχει.

Το κείμενο λοιπόν θα πρέπει να είναι τόσο ώστε να προσφέρει χρήσιμο περιεχόμενο στον αναγνώστη και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Περιεχόμενο της αρχικής σελίδας

Ένα επίσης μεγάλο θέμα συζητήσεων γύρω από το περιεχόμενο είναι και το μέγεθος του κειμένου της αρχικής σελίδας.

Όπως προαναφέραμε ένα μεγάλο κείμενο με χρήσιμες πληροφορίες και ποιοτικό περιεχόμενο είναι πιο πιθανόν να καταταγεί υψηλά στις μηχανές αναζήτησης.

Ωστόσο τα πράγματα διαφοροποιούνται λίγο όσον αφορά την αρχική σελίδα μιας ιστοσελίδας.

Η αλήθεια είναι ότι και η αρχική σελίδα πρέπει να περιέχει ποιοτικό περιεχόμενο κάποιας έκτασης. Ωστόσο ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν αρκετές εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων είναι να υπερφορτώνουν την αρχική σελίδα μιας ιστοσελίδας με περιεχόμενο.

Μια αρχική σελίδα πρέπει να περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να καθοδηγήσει τον επισκέπτη στις εσωτερικές σελίδες του ιστοτόπου για τις οποίες και ενδιαφέρετε.

Η αρχική σελίδα λοιπόν αποτελεί μια πύλη για τις εσωτερικές σελίδες ενός website. Είναι λοιπόν λάθος να προσπαθείτε να τοποθετήσετε όλες τις πληροφορίες, όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες καθώς και τις πληροφορίες για την εταιρεία σας στην αρχική σελίδα.

Εξαίρεση αποτελούν τα μονοσέλιδα websites στα οποία γίνεται διαφορετική προσέγγιση της στρατηγικής SEO.

Η αρχική σελίδα θα πρέπει να περιέχει έναν συνδυασμό κειμένων, με γραφικά και βίντεο που να παρέχουν την βέλτιστη εμπειρία του χρήστη και την σωστή καθοδήγησή του.

Συνεπώς ένα μεγάλο κείμενο δεν είναι αρκετό να σας κατατάξει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

keywords λέξεις κλειδιά

7. Μύθοι γύρω από τις λέξεις κλειδιά

Αρκετοί είναι και οι μύθοι που έχουν δημιουργηθεί σχετικά με τις λέξεις κλειδιά που θα στοχεύσει μια ιστοσελίδα.

Η έρευνα και η βελτιστοποίηση συγκεκριμένων λέξεων κλειδιών είναι επίσης ένας από τους βασικούς παράγοντες στο SEO μιας ιστοσελίδας.

Εάν θέλετε να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική SEO, τότε θα πρέπει να δώσετε μεγάλη έμφαση στις λέξεις κλειδιά.

Φυσικά η βελτιστοποίηση και η χρήση των λέξεων κλειδιών θα πρέπει να γίνεται σε λογικά πλαίσια καθότι η υπερβολική χρήση λέξεων κλειδιών μπορεί να σας επιφέρει μια ποινή από την google.

Λόγω της τεράστιας σημασίας των λέξεων κλειδιών για το SEO, είναι πολύ λογικό να έκαναν την εμφάνισή τους αρκετοί μύθοι:

  • Η έρευνα λέξεων κλειδιών είναι προαιρετική
  • Η έρευνα γίνεται μόνο μια φορά στην αρχή
  • Οι λέξεις κλειδιά πρέπει να τοποθετούνται στο κείμενο ακριβώς όπως τις στοχεύουμε

Για να δούμε λίγο πιο προσεκτικά τους μύθους αυτούς.

Φυσικά όπως ήδη έχουμε απαντήσει για τον πρώτο μύθο, η έρευνα λέξεων κλειδιών αποτελεί μια από τις βασικότερες ενέργειες σε μια καμπάνια SEO που σε καμία περίπτωση δεν είναι προαιρετική. Η έρευνα των κατάλληλων keywords θα πρέπει να γίνει προσεκτικά και βάση των αναγκών της δικής σας επιχείρησης.

Για τον συγκεκριμένο μύθο δεν χρειάζεται να αναλύσουμε κάτι παραπάνω αφού είναι δεδομένο ότι αποτελεί μύθο.

Αναφορικά με τον δεύτερο μύθο σχετικά με τις λέξεις κλειδιά, αρκετός είναι ο κόσμος που υποστηρίζει ότι μια φορά είναι αρκετή για μια έρευνα λέξεων κλειδιών.

Η συγκεκριμένη άποψη είναι επίσης λανθασμένη και ο λόγος πιστεύουμε ότι είναι εύκολα κατανοητός. Η μόδα και οι τάσεις των καταναλωτών του διαδικτύου συνεχώς μεταβάλλονται.

Μπορεί όταν επιλέξατε μια συγκεκριμένη λέξη κλειδί να είχε 10.000 αναζητήσεις τον μήνα αλλά την παρούσα χρονική στιγμή να μην δέχεται ούτε 10.

Ποιος ο λόγος να επιμείνετε στις συγκεκριμένες λέξεις αφού ούτε επισκεψιμότητα θα σας επιφέρουν ούτε κάποιο ουσιαστικό όφελος για την επιχείρησή σας;

Αυτός είναι και ο λόγος που ανά τακτά διαστήματα θα πρέπει να γίνεται έλεγχος για το κατά πόσο θα πρέπει να μείνετε στις ίδιες λέξεις κλειδιά ή να στοχεύσετε σε νέες βάση των αναζητήσεων των χρηστών.

Τοποθέτηση των λέξεων κλειδιών μέσα στο κείμενο

Τα μέχρι τώρα δεδομένα έλεγαν ότι οι λέξεις κλειδιά θα πρέπει να τοποθετούνται αυτούσιες μέσα στο κείμενο και σαν anchor text στα backlinks σας για να επιφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Αυτό πλέον αποτελεί παρελθόν αφού το SEO το 2022 απαιτεί μια πιο σύνθετη χρήση των λέξεων κλειδιών.

Ειδικότερα, τόσο μέσα στο κείμενο της ιστοσελίδα σας όσο και στα anchor texts δεν είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση της ίδιας λέξης κλειδί.

Ο αλγόριθμος της Google είναι πλέον αρκετά έξυπνος ώστε να καταλάβει την στοχευμένη χρήση τους. Αυτός είναι και ο λόγος που οι λέξεις κλειδιά θα πρέπει να τοποθετούνται φυσικά μέσα στο κείμενο, συνώνυμά τους κλπ.

Για παράδειγμα εάν η λέξη κλειδί που θέλουμε να στοχεύσουμε είναι «κατασκευή ιστοσελίδων» τότε μέσα στο κείμενο είναι λογικό να εμφανίζονται και τα συνώνυμα «δημιουργία ιστοσελίδων», «σχεδιασμός ιστοσελίδας», «κατασκευή website» κλπ.

Οι μηχανές αναζήτησης έτσι θα κατανοήσουν καλύτερα ότι οι υπηρεσίες που παρέχετε αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων και θα την κατατάξουν καλύτερα.

SEO πρώτη θέση Google

8. Μύθοι και αλήθειες σχετικά με την δημιουργία backlinks

Τα backlinks αποτελούσαν, αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης στην κοινότητα του SEO.

Μάλιστα, λόγω του τεράστιου ρίσκου για τιμωρία από την Google, αρκετός κόσμος έχει σταματήσει να επενδύει στην δημιουργία συνδέσμων προς την ιστοσελίδα τους.

Η αλήθεια στο θέμα των backlinks είναι ότι παραμένουν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης.

Ωστόσο η δημιουργία των συνδέσμων πρέπει να γίνεται με φυσικό τρόπο, δηλαδή ιστοσελίδες τρίτων να τοποθετούν τον σύνδεσμό σας ως δείγμα επιβράβευσης για το περιεχόμενο που προσφέρετε.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εξαναγκάζετε ή να αγοράζετε συνδέσμους γιατί αργά ή γρήγορα ο αλγόριθμος της Google θα σας ανακαλύψει και θα «τιμωρήσει» την ιστοσελίδα σας.

Φυσικά για να το επιτύχετε αυτό θα πρέπει να προσφέρετε ποιοτικό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας που θα παροτρύνει τους webmasters να σας μνημονεύσουν σε κάποια δημοσίευσή τους.

Στην συγκεκριμένη ενότητα θα μπορούσαμε να εντάξουμε και το guest blogging.

Μερικά χρόνια πριν και συγκεκριμένα το 2014, ο πρώην επικεφαλής της ομάδας ανεπιθύμητης αλληλογραφίας της Google, ανακοίνωσε ότι «εάν χρησιμοποιείτε το blogging ως στρατηγική δημιουργίας backlinks τότε θα πρέπει να σταματήστε». Αυτό πυροδότησε έντονα σχόλια με αρκετούς να το ερμηνεύουν ότι θα πρέπει να σταματήσουν το guest blogging.

Στην πραγματικότητα, η δήλωση αυτή αναφέρετε σε μεθόδους spam προκειμένου κάποιος να αποκομίσει backlinks προς την ιστοσελίδα του.

Από τεχνική άποψη, δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ του απλού blogging και του guest blogging όπως και κάθε άλλη μορφή περιεχομένου. Εάν το περιεχόμενό σας είναι ανεπιθύμητο, είτε πρόκειται για ένα άρθρο στο δικό σας blog είτε σε κάποιο blog τρίτου, τότε δεν έχει να σας προσφέρει τίποτα απολύτως.

Αντιθέτως εάν μέσω του guest blogging προσφέρετε χρήσιμο περιεχόμενο τότε η συγκεκριμένη μέθοδος αποτελεί μια καλή στρατηγική SEO.

Η δημιουργία μεγάλου αριθμού backlinks θα ανεβάσει αμέσως την σελίδα σας στα αποτελέσματα

Άλλος ένας μεγάλος μύθος ο οποίος έχει πολλάκις αποδειχθεί. Η δημιουργία backlinks θα πρέπει να γίνεται όπως προαναφέραμε με φυσικό τρόπο και σε ιστοσελίδες με υψηλή απήχηση και domain authority.

Η ποιότητα είναι πολύ σημαντικότερη από την ποσότητα.

Ένας σύνδεσμος σε μια ιστοσελίδα τεράστιας φήμης είναι σίγουρα καλύτερος από 100 σε σελίδες με ελάχιστο page και domain authority.

Μάλιστα, αρκετοί «ειδικοί στο SEO» υπόσχονται βελτίωση των αποτελεσμάτων σας σε μόλις λίγες ημέρες με την δημιουργία τεράστιου αριθμού backlinks.

Το σίγουρο εδώ είναι ότι ακόμη και αν η σελίδα σας ανέβει θέσεις εξαιτίας αυτών των backlinks, θα είναι για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Στην καλύτερη περίπτωση θα χάσει ξανά την κατάταξή της σε σύντομο χρονικό διάστημα εάν φυσικά δεν σας τιμωρήσει και σας διαγράψει οριστικά από τα αποτελέσματά της.

SEO ιστοσελίδας

Πρόσθετοι μύθοι γύρω από το SEO

Ανωτέρω αναλύσαμε τους μεγαλύτερους μύθους γύρω από το SEO και το τι πραγματικά ισχύει. Ωστόσο οι μύθοι του SEO το 2022 είναι πολύ περισσότεροι.

Συνοπτικά μερικοί δημοφιλής μύθοι που επικρατούν γύρω από το Search Engine Optimization είναι:

  • Η πληρωμένες διαφημίσεις στην Google είναι μια γρήγορη μορφή SEO. Φυσικά δεν ισχύει αφού οι δύο αυτές έννοιες είναι τελείως διαφορετικές και όπως έχει τονίσει και η Google τα οργανικά αποτελέσματα δεν επηρεάζονται από τις πληρωμένες καμπάνιες.
  • Οι ιστοσελίδες δεν χρειάζονται βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές. Κάτι που επίσης έχει διαψεύσει η Google αφού έχει τονίσει ότι η βέλτιστη εμπειρία του χρήστη από κάθε συσκευή είναι ένας βασικός παράγοντας για την κατάταξη της ιστοσελίδας στην κορυφή των αποτελεσμάτων.
  • Οι φωτογραφίες δεν χρειάζονται βελτιστοποίηση. Οι φωτογραφίες όπως και τα κείμενα αποτελούν μέρος του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Κατά συνέπεια η βελτιστοποίηση των φωτογραφιών είναι ένας επίσης παράγοντας που σε έναν βαθμό επηρεάζει την κατάταξη της ιστοσελίδας σας. Η βελτιστοποίηση αυτή περιλαμβάνει τόσο τους τίτλους όσο και τα alt tags των φωτογραφιών.
  • Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας δεν επηρεάζει το SEO κάτι που επίσης δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, το SEO έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την εμπειρία που προσφέρει μια ιστοσελίδα στον χρήστη που την επισκέπτεται. Φυσικά το πόσο γρήγορα φορτώνει μια ιστοσελίδα αποτελεί σημαντικό μέρος της εμπειρίας τους. Κατά συνέπεια επηρεάζει και την θέση σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ποια είναι η πιο σωστή στρατηγική SEO το 2022;

Όπως καταλαβαίνεται πολλά έχουν ειπωθεί και θα συνεχίσουν να λέγονται όσον αφορά την προώθηση ιστοσελίδων. Πολλά από αυτά αποτελούν μύθους ενώ άλλα κρύβουν μεγάλες αλήθειες. Επειδή ακόμα και οι πιο έμπειροι στο SEO δεν μπορούν επακριβώς να γνωρίζουν όλους τους παράγοντες που συμβάλουν στην άνοδο μιας ιστοσελίδας στην κορυφή της Google, η κάθε καμπάνια SEO θα πρέπει να περιλαμβάνει μια πληθώρα διαδικασιών και ενεργειών.

Το κοινό που θα πρέπει να έχουν όλες οι ενέργειες βελτιστοποίησης είναι η καλύτερη εμπειρία που θα παρέχει η ιστοσελίδα σας στον χρήστη. Αυτός θα πρέπει να είναι ο βασικός στόχος όλων των βελτιστοποιήσεων και όχι να «κοροϊδέψετε» την Google ώστε να σας ανεβάσει θέσεις.

Και φυσικά κάθε στρατηγική SEO εξαρτάται άμεσα και από το είδος της ίδιας της επιχείρησης. Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης και κατά συνέπεια της ιστοσελίδας θα πρέπει να σχεδιαστεί και η αντίστοιχη καμπάνια SEO.

Η ομάδα μας διαθέτει έμπειρους και με πολυετή πείρα ειδικούς πάνω στο SEO που μπορούν να αναλάβουν με επιτυχία κάθε ιστοσελίδα. Μπορούμε να εγγυηθούμε ότι επιλέγοντας τις υπηρεσίες μας είναι δεδομένο ότι θα κερδίσετε την θέση σας στην πρώτη σελίδα της Google.

Φυσικά όμως δεν μπορούμε με σιγουριά να πούμε το χρονικό διάστημα αφού αυτό θα εξαρτηθεί από την δυσκολία της λέξης κλειδιού, τον ανταγωνισμό, το επίπεδο της ιστοσελίδας σας σε θέμα SEO κλπ.

Επικοινωνήστε μαζί μας προκειμένου να προβούμε σε έναν πλήρη έλεγχο της ιστοσελίδας σας και να σχεδιάσουμε μια στρατηγική SEO προσαρμοσμένη στα μέτρα της ιστοσελίδας σας.

Scroll to Top